Fodbold

Elsker du at spille fodbold? Prøv vores fodboldlinje!

Fodbold på Hald Ege Efterskole er for både drenge og piger i samarbejde med Viborg FF Prof. og Team Viborg. Undervisningen tilrettelægges og varetages af trænere fra de professionelle fodboldklubber samt gæsteundervisere fra spillertrupperne. Træningen foregår på allerhøjeste niveau i 8 lektioner om ugen plus klubtræning for alle dem, der ønsker at spille i klub.

Elevernes niveau på fodboldlinjen varierer meget fra landsholdspillere til nogle, der bare er vilde med at spille fodbold. Men det er en klar forudsætning for at være elev på fodboldlinjen, at du har lyst til at udvikle dig taktisk og teknisk samt fysisk og psykisk og i det hele taget blive bedre til at spille fodbold.

Se eksempel fra en fodboldtime
på Hald Ege Efterskole

Har du lyst til at høre mere om fodboldlinjen?

Drengefodbold

Træningen varetages fortrinsvist af

• Erik Rasmussen
  • Predrag Bojanic
  • Razak Pimpong
  • Kenneth Kristiansen
  • Morten Emil Christensen
  • Sune Pallesgaard
  • Christian Sivebæk

Erik Rasmussen - tidligere toptræner i FC Midtjylland og AGF - er leder af fodboldlinjen. Flere af lærerne er også ansat som elitetrænere på Viborg FFs ungdomshold, og Predrag er Head of Coaching i Viborg FF. Fodboldundervisningen foregår på skolens egen, nye kunstgræsbane. Har du derudover lyst til at spille i vores klub, betales der kontingent som normalt, og vi sørger for, at klubtræning og -kampe kan kombineres med et almindeligt efterskoleophold – både med hensyn til samvær og undervisning. De mest talentfulde af vores fodboldspillere vil blive tilbudt at spille i Viborg Elite, som er en del af Viborg FFs talentudviklingsprogram.

Pigefodbold

Et lignende samarbejde har vi med Team Viborg. Her tilrettelægges og varetages undervisningen af trænere fra eliteafdelingen i Team Viborg med 8 timer om ugen plus klubtræning i Team Viborg, hvis man ønsker dette. Også her er forudsætningen for at blive optaget, at du har lyst til at udvikle dig taktisk/teknisk samt fysisk/psykisk og i det hele taget ønsker at blive en bedre fodboldspiller. Ikke alle er lige gode, men alle kan blive bedre. Træningen varetages af Line Østergaard Larsen og Mike Dodd.

Skolen er ydermere DBU-certificeret, hvilket betyder, at vi sørger for, at du sagtens kan kombinere fodbold på det allerhøjeste niveau med et efterskoleophold. Team Viborg har licens som eliteklub, og klubben spiller på højeste niveau i DBUs U18DM og i Mesterrækken. Klubben er kendt for dens talentudvikling og elitemiljø samt for gennem de seneste år at have udviklet en række af ungdomslandsholdspillere. Klubbens træningsbaner ligger få kilometer fra Hald Ege Efterskole.

Ture og fysioterapeut

Udover fodboldtræning vil der være timer med teori, skadesforebyggelse, fodboldkultur mm.

For at optimere opholdet på Hald Eges sportsgrene har vi tilknyttet fysioterapeut Line Ø. Larsen i forbindelse med vores træning. Det gør, at skadede spillere får et optimalt genoptræningsforløb og tilses ugentligt, og at mange småskader tages i opløbet. Langtidsskadede spillere får en køreplan og en tidshorisont at arbejde ud fra. Undervejs, og inden de genoptager deres aktivitet, gennemgår de flere fysiske test, så vi sikrer en god start. Line er ligeledes pigefodboldunderviser og følger fodboldlinjen tæt.

Er du interesseret i vores fodboldlinje?

Besøg skolen

Erik Rasmussen