Hald Eges udlandstur går til Ghana/Uganda.

En udenlandstur på en efterskole er en dannelsesrejse, der skal give dig et helt nyt perspektiv på dit eget liv. Derudover vil vi – i alt, hvad vi laver – gerne trække eleverne hen til steder, de ikke kan komme på egen hånd, og som gør dem til større – måske endda bedre – mennesker. Derfor synes vi, at Ghana el. Uganda er gode valg til en efterskoletur. Og gode lande at rejse i: Afrika for begyndere – men samtidig også et meget autentisk Afrika. Således er der tale om en rigtig dannelsesrejse, hvor vi rejser ud og i den grad kommer hjem forandret. Turen til Ghana arrangeres i tæt samarbejde med Hopin Accademy i Tamale med hvem, vi har arbejdet sammen i næsten 10 år.  I skoleåret 2022/23 går turen til netop  Ghana. I 23/24 er der pt. planer om en tur Uganda. Alt det fortæller vi mere om på vores informationsmøder.

Inden vi kommer dertil har vi arbejdet med Afrika i mange fag i flere forløb, således at vi er ordentligt klædt på til mødet med en hel anden kultur.  Kontinentet indgår således i fagene Humanitært Iværksætteri, samfundsfag, historie, engelsk, dansk, kristendom mm. Afrikaturen er for alle. Udgifterne er i det væsentlige indeholdt i skolepengene. Dog må man påregne merudgifter til vaccinationer, visa, donationer og mulighed for sponsorater på i alt ca. 2500 kr.