Håndbold

Bliv skarp til håndbold på Hald Ege Efterskole!

Håndboldlinjen på Hald Ege Efterskole er for dig, der klar til et år med masser af håndbold og stor lyst til god, intens træning. Vi samarbejder på klubsiden med Viborg HK.

På håndboldlinjen bliver du trænet på allerhøjeste niveau af efterskolens dedikerede og dygtige håndboldundervisere med erfaringer fra øverste hylde.

Se eksempel fra en håndboldtime
på Hald Ege Efterskole

Har du lyst til at høre mere om håndboldlinjen?

Trænerteam

• Ole Bitsch
  • Lars Stenbæk Hansen
  • Ida-Marie Dahl
  • Mads Brandt
  • Rasmus Wilbek
  • Mads Bendiksen
  • AG
  • Mathias Rasmussen
  • Line Østergaard - Fysioterapeut

Du vil modtage håndboldundervisning i 8 lektioner om ugen. Du kommer til at leve et liv som semi-proffesionel håndboldspiller, og samtidig får du de dejlige oplevelser, som fællesskabet på en efterskole kan give.

På efterskolen trænes dine individuelle kompetencer. På klubdelen, er der er fokus på at træne som hold. Vi tager udgangspunkt i samtaler med dig og analyser af dit spil, hvorefter vi sætter mål op for dig, som vi i fællesskab arbejder hen imod.

Du har mulighed for at blive matchet på netop dit niveau ved at spille klubhåndbold i Viborg HK. Træningen tilrettelægges sådan, at du både kan passe din håndboldtræning og få fuld udbytte af dit efterskoleophold og din skolegang. Du kan også spille i din hjemklub eller i anden klub. Vi hjælper selvfølgelig med at finde det rette for dig.

Vi ser derfor dit ophold her som starten på en proces, hvor du forsøger at drive dit håndboldspil så langt som muligt med det potentiale, du har.

Undervisningen på håndboldlinjen sker gennem fysisk træning, individuelle samtaler, mental træning og masser af individuel teknisk træning med video.

Det at kunne træne meget kræver en god fysik og det skal du arbejde med. Endvidere tester vi fysikken 4 gange om året, hvor Idrætsfysiologisk Testcenter hjælper os på vej.

At alt dette lykkes, kræver masser af lyst til at træne og et smil på læben, når det er hårdt :-)

Turneringer

Vi deltager i en træningsturnering med andre efterskoler og også Skoleliga. Derudover deltager vi ved ØM og DM for efterskoler. I 2012 var pigerne så heldige at vinde DM.

Fysioterapi

Træning på højt og intensivt niveau kræver en god fysik. Derfor har du mulighed for at komme til fysioterapeut. Det gør, at mange småskader kan tages i opløbet, og at skadede spillere får et optimalt genoptræningsforløb.

Undervejs, og inden du genoptager din aktivitet, gennemgår du flere fysiske tests, så vi sikrer en god start. Skolens fysioterapeut er Line Frausing.

Faciliteter

Udover vores egen hal har vi et fitnesslokale, der har det hele. Vi træner herudover i Viborg Stadionhal og nybyggede Hald Ege Idrætscenter, begge steder er der også gode fitnesslokaler. Derudover råder vi over egen beachbane, der flittigt bruges om sommeren. Altså er der rig mulighed for masser af selvtræning.

Besøg skolen

• UNDERVISER